Medewerker Software Assetmanagement

Vervuld

Functie omschrijving medewerker Software Assetmanagement

SAM staat voor Software Asset Management. SAM is een relatief nieuwe poot binnen de ICT-organisatie. Met goed lopende SAM-processen kan een organisatie beoordelen hoe haar licentie positie er voor staat. Zijn er licenties verlopen, is er een tekort of wellicht overschot aan licenties of is er illegale software in de organisatie aanwezig? Met SAM kunnen deze situaties ondervangen worden. Het doel van SAM, het overzicht hebben op software licenties en contracten, is tweeledig. Aan de ene kant wordt getracht kosten rondom het gebruik van software te besparen, aan de ander kant de juridische risico’s rondom het eigendom en het gebruik van software. SAM levert op het gebied van software gebruikhiermee een bijdrage aan de compliance van de organisatie.

In de rol van Medewerker Software Assetmanagement zorg je voor optimalisatie van het gebruik van softwarelicenties, zodat software assetmanagement optimaal werkt. Daarvoor heb je altijd zicht op de licentieposities en bepaal je samen met producteigenaren, applicatiemanagers en productspecialisten welke licentiemodellen voor onze organisatie het beste is. Ook begeleid je het inkopen van licenties via de verschillende inkoopkanalen en realiseer je waar mogelijk besparingen door strak en ‘mean’ te onderhandelen met softwareleveranciers maar ook door afspraken te maken binnen de eigen organisatie.

Functie eisen medewerker Software Assetmanagement

  • HBO werk- en denkniveau (3 jaar)
  • Uitvoerige kennis van gebruiksvoorwaarden van software (2 jaar)
  • Uitvoerige kennis van licentiemodellen van software (2 jaar)

Competenties:

  • Analyseren
  • Overtuigingskracht
  • Organisatiesensitiviteit
  • Samenwerken
  • Accuraat werken
  • Plannen en organiseren
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Resultaatgerichtheid

Overige informatie medewerker Software Assetmanagement

Locatie: Groningen (thuiswerken)

Start: 23-08-2021, 36 uur per week

Einddatum: 23-08-2022, 13 maanden met optie tot verlenging

Recruiter: Thimney Roos, 06-83785756, recruiterTR@itaq.nl

Publicatiedatum

20.07.2021

Medewerkers
Meer details
Match criteria
Functie
  • Servicedesk / Helpdesk medewerker
ItaQ Interim Professionals B.V. gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses. Kijk voor meer informatie op: www.itaq.nl/privacy.html