Functioneel Beheerder

Vervuld

Functie omschrijving Functioneel beheerder

Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een ervaren functioneel beheerder voor het team KAI Digitale Overheid. Het werkterrein betreft de applicatie Berichtenbox / berichten verzend service voor bedrijven. Ook zal deze beheerder mogelijk mee gaan draaien in het conseignatierooster van het functioneel beheerteam voor die voorzieningen waarvoor een 24/7 SLA geldt. De functioneel beheerder die wij zoeken werkt nauw samen met collega's die de voorzieningen beheren, doorontwikkelen en betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe voorzieningen en hun omgeving, de ICT-leverancier, de beheerrregisseur en productowners. Samen met de productowner ben je verantwoordelijk voor de functionele instandhouding en continuiteit van meerdere voorzieningen. Er is sprake van ketenafhankelijkheden. Hierdoor vindt ook communicatie plaats op verschillende lokaties met verschillende betrokkenen: klanten, technisch applicatiebeheerders en ontwikkelaars bij de ICT-leverancier, projectleiders voor de eigen voorzieningen en daarnaast ook functioneel beheerders en de omgeving van de aansluitende applicaties etc. Wij zoeken een ervaren, pro-actieve, analytisch scherpe en daadkrachtige persoonlijkheid, een teamspeler die toegankelijk is en sociaal en communicatief vaardig is op verschillende niveaus. Met gevoel voor de soms politieke context.

De werkzaamheden omvatten:

  • Coördineren van werkzaamheden;
  • Gebruikersondersteuning (incidenten en meldingen);
  • Aansluiten van nieuwe overheden op de berichtenbox voorzieningen
  • Beheren van bedrijfsinformatie en draaien van rapportages ter bewaking van de datakwaliteit en op verzoek van de gebruikers;
  • Op operationeel niveau contact onderhouden met de ICT-leverancier (DICTU) t.b.v. het borgen van de continuïteit van de applicatie;
  • Bijdrage leveren aan het beheer van de voorzieningen en het naar productie brengen van releases en changes; Hiertoe gebruikerswensen in kaart brengen, van een impact analyse voorzien en deze ter besluitvorming voorleggen. Na besluitvorming het functioneel ontwerp hierop aanpassen en na realisatie zorgen voor test en implementatie. Het maken een testaanpak, testgevallen, het uitvoeren van de FAT uit en coördineren van de GAT;
  • Bijdrage leveren aan het optimaliseren van de processen binnen de functioneel beheer organisatie berichtenbox voorzieningen;
  • Bijdrage aan het op orde brengen van autorisaties en documentatie alsmede functioneel beheer handboeken.
  • In een vroeg stadium het valideren van de diverse producten die door collega’s opgesteld zijn.
  • Consignatiediensten draaien samen met de andere beheerders in het team voor die voorzieningen waarvoor een 24/7 SLA geldt.

Functie eisen Functioneel Beheerder

  • In het bezit van BISL, Scrum
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als functioneel beheerder in een grote overheids- of diensverlenende organisatie
  • In bezit van HBO-diploma of aantoonbare werkervaring op HBO niveau in een relevante IV of ICT richting
  • Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met e-Herkening en DigiD alsmede vaardigheid in het opzetten van rapportages.
  • Minimaal 2 jaar kennis en ervaring in het opzetten van rapportages, en ervaring met het onderhouden van electronisch berichtenverkeer (XML, SAML, STUF)

Wensen:

  • Verbijzondering competenties:
    • klantgericht
    • pragmatisch
    • helder communiceren en toont hier initiatief in
    • zelfstandig kunnen werken
    • maakt zich materie snel eigen
    • resultaatgericht
    • T-shape
  • Ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next.
  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm Jira (backlog).
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO niveau
  • Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder;
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie ;
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
  • Werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers.
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.

Als je voldoet aan het profiel graag per gestelde eis puntsgewijs een toelichting hoe je aan de eis voldoet en aantoonbaar in het CV. Gaarne ook aangeven aan welke wensen je voldoet. Dit versnelt het proces.

Onder een CV wordt verstaan een overzicht van de werkervaring (in a-chronologische volgorde, dus van nieuw naar oud) van de kandidaat. Het CV is in het Nederlands opgesteld en in Word-format van maximaal 5 pagina’s A4.

Overige informatie Functioneel beheerder

Overige informatie:
Locatie: Den Haag

Startdatum: Per direct

Uren/week: 36 uur per week

Duur: 6 maanden, tot 31-12-2021, met optie tot verlenging

Recruiter voor deze rol: Ai-Sian de Graaff, 06 53172864, recruiterAG@itaq.nl

Attentie:

Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.

Privacy:

Indien je via dit kanaal solliciteert geef je ons akkoord om jouw gegevens tot 36 maanden na de beëindiging van de procedure te bewaren.

Publicatiedatum

09.06.2021

Meer details
Match criteria
ItaQ Interim Professionals B.V. gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses. Kijk voor meer informatie op: www.itaq.nl/privacy.html