Projectleider digitale dienstverlening

Vervuld

Functie omschrijving Projectleider digitale dienstverlening

Onderdeel van de digitalisering is het beschikbaar stellen van de dienstverlening van de organisatie via digitale kanalen naast de traditionele kanalen. Onder andere door de ontwikkeling van een moderne en interactieve website en de mogelijkheid om cliënten te laten videobellen met onze juridische medewerkers. Om dit te realiseren zijn we per direct op zoek naar een projectleider met ervaring op het gebied van ontwikkeling van digitale dienstverlening.

Activiteiten en resultaatgebieden:

  • Managen van de aanbesteding voor het beheer en onderhoud van de huidige en toekomstige website en een CMS;
  • Opdrachtverstrekking richting de huidige en toekomstige leverancier van het CMS en de website;
  • Door ontwikkelen van chatbots op de website;
  • Door ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten van de website;
  • Het ontwikkelen van een mijn HJL-omgeving voor burgers;
  • De implementatie en doorontwikkeling van MS-teams met als doel om hiermee op termijn te kunnen videobellen met cliënten;
  • De integratie van de website en CMS in het IT-landschap van de organisatie en de onderliggende ICT-infrastructuur;
  • Het ontwikkelen van chatfunctionaliteit met cliënten;
  • Het ontwikkelen van een digitaal klantnummer en de integratie daarvan met de overige klantkanalen;
  • Het toevoegen van deze nieuw te ontwikkelen producten en diensten aan de producten en dienstencatalogus van de afdeling IV/regie;
  • De inbeheername van deze nieuwe producten en diensten bij de afdeling IV/regie.

Functie eisen Projectleider digitale dienstverlening

  • Aantoonbare ervaring met de ontwikkeling van digitale dienstverlening;
  • Aantoonbare ervaring met Europese aanbestedingen;
  • Aantoonbare ervaring met cloud technologieën waaronder Azure;
  • Aantoonbare ervaring met projecten met privacy gevoelige data;
  • Kennis van CMS-systemen en ervaring met het inrichten van websites;
  • Ervaring in de rol van opdrachtgever richting externe leveranciers;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Opleiding bedrijfskunde, bedrijfskundige informatica, technische informatica of soortgelijk;
  • Minimaal tien jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met schaalgrootte vergelijkbaar met HJL (MKB+);
  • Heeft kennis en ervaring op het gebied van: projectmanagement, testmanagement, budget management, PRINCE2 en Agile projectmethodieken, ITIL-foundation;
  • Heeft aantoonbaar ervaring in het leiden van meerdere projecten tegelijkertijd;
  • Heet aantoonbaar ervaring in het leiden van technische ICT-projecten;
  • Heeft aantoonbaar ervaring in het maken – en managen van projectplannen, productdecompositiestructuren, voortgangsrapportages, kostencalculaties, budget management en risicomanagement.

Functie wensen:

  • Communicatie: In begrijpelijke taal de boodschap overbrengen met oog voor de ontvanger
  • Plannen en organiseren: Structuur aanbrengen in het uit te voeren werk, gericht op het efficiënt omgaan met beschikbare tijd, middelen en mensen, nu en in de toekomst
  • Samenwerken/verbinden: Creëren van verbinding met anderen zodat gezamenlijke doelstellingen bereikt worden
  • Accuratesse: Vermogen om gedurende langere periode nauwkeurig en zorgvuldig te werken, met oog voor detail, gericht op het voorkomen van fouten en slordigheden, zowel in eigen als andermans werk
  • Resultaatgerichtheid: Voortdurend streven naar realisatie van resultaten en de verbetering van de processen die hiertoe leiden
  • Initiatief: Signaleren van kansen, mogelijkheden en/of bedreigingen, daarop gericht actie ondernemen en vooruitdenken hoe problemen te voorkomen zijn
  • Analyseren & conceptueel denken: Het ordenen en structureren van complexe informatie, het leggen van verbanden tussen gegevens en het onderkennen van oorzaak en gevolg
  • Omgevingssensitiviteit: Inzicht in de eigen organisatie en andere relevante organisaties.
  • Kennen van de relevante personen binnen en buiten de organisatie en de verhoudingen daartussen en hiermee rekening houden. Op basis hiervan inschatten wat de gevolgen zijn van (eigen) beslissingen en activiteiten op onderdelen van het proces/de organisatie en de context van die organisatie.
  • Flexibiliteit: Vermogen om zich aan te passen en effectief te werken in verschillende situaties en met diverse individuen of groepen mensen

Alleen sollicitaties met motivatie op de hierboven genoemde functie eisen (hoeveel jaar ervaring en verwijzend naar de opdrachtgever) worden in behandeling genomen. Voor meer achtergrondinformatie kunt u telefonisch contact opnemen met de recruiter.

Overige informatie Projectleider digitale dienstverlening

Locatie: Utrecht / Thuis
Start: 1 februari 2021, 36 uur per week

Einddatum: 1 februari 2022, optie tot verlenging.
Recruiter voor deze rol: Satenik Harutyunyan 06 533 886 36, recruiterSH@itaq.nl

Attentie:
Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.

Meer details
Match criteria
Functie
  • Project / Programma / Portfolio Manager
Expertise Detail
  • Prince2
  • ITIL
  • CMS
  • Juridisch / Legal
Branche
  • Overheid (Rijk / Ministeries)
Dienstverband
  • Freelance
  • Interim
Diploma's / Certificeringen
  • HBO
Anderen bekeken ook:
in Groningen
ItaQ Interim Professionals B.V. gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses. Kijk voor meer informatie op: www.itaq.nl/privacy.html