Projectleider Wet Digitale Overheid

Nieuw

Functie omschrijving Projectleider Wet Digitale Overheid

De wet Digitale Overheid stelt dat websites digitaal toegankelijk moeten zijn, zodat ook mensen met een beperking de website kunnen raadplegen en goed gebruiken. Daar is een tijdpad aan verbonden. Vanaf 23 september 2020 moeten alle websites aan deze wet voldoen.

Om de documenten op de websites toegankelijk te maken en daarna te houden, starten wij een project om te onderzoeken welke kantoorbestanden er online staan, wat de bron is en hoe deze toegankelijk gemaakt kunnen worden. Daarvoor zullen er technisch aanpassingen nodig zijn, maar zeker ook in het proces en de organisatie. Hiervoor zoeken wij een Projectleider Wet Digitale Overheid.

In hoofdlijnen gaat de projectleider met de volgende uitdagingen aan de slag:

  • Uitzoeken hoe bestanden toegankelijk gemaakt moeten en kunnen worden;
  • Opstellen van een plan van aanpak digitale toegankelijkheid op basis van een impact analyse inclusief kosten;
  • Inventariseren van applicaties, sjablonen en documenten die digitaal toegankelijk gemaakt moeten worden in samenwerking met de alle clusters binnen een gemeente;
  • Inrichten van proces, organisatie, applicaties en sjablonen om (nieuwe) documenten online te zetten;
  • Documenten digitaal toegankelijk maken.

Functie eisen Projectleider Wet Digitale Overheid

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau (15 punten).
  • Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van projectmanagement (5 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 4 jaar en aantoonbare werkervaring met verandertrajecten in de afgelopen 4 jaar (35 punten).
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met digitalisatieprojecten in de afgelopen 3 jaar (30 punten).
  • Aantoonbare werkervaring bij de overheid in de afgelopen 5 jaar (15 punten).
  • Een gevolgde opleiding op minimaal hbo niveau.

Competenties

  • Je bent iemand die knopen doorhakt en resultaatgericht is;
  • Je beschikt over enthousiasme, overtuigingskracht en een hoge mate van omgevingsbewustzijn;
  • Je schakelt soepel tussen tactisch en strategisch niveau en weet beide met elkaar te verbinden.

Overige informatie Projectleider Wet Digitale Overheid

Start: z.s.m. (32-36 uur per week)

Einddatum: ergens midden 2020 met optie tot 2* 3 maanden verlenging.
Recruiter voor deze rol: Sophie Claus, 06-82937381, recruiterSC@itaq.nl

Attentie:
Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.

Medewerkers
Meer details
Match criteria
Functie
  • Projectleider Technisch
Branche
  • Overheid (Gemeente / Provincie)
Dienstverband
  • Freelance
  • Interim
Diploma's / Certificeringen
  • HBO
ItaQ Interim Professionals B.V. gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses. Kijk voor meer informatie op: www.itaq.nl/privacy.html